سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۹:۴۳

تحولات بازار نفت؛ طوفانی که قیمت نفت را بالا می‌برد

باشگاه خبری فراساحل: قیمت نفت که دیروز تحت تأثیر کاهش موجودی انبارهای تجاری نفت در آمریکا، افزایش ۱ درصدی را تجربه کرد ممکن است امروز و فردا افزایش بیشتری را با نزدیک شدن یک طوفان بسیار شدید به مناطق تولید نفت آمریکا تجربه کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، طوفان هاروی به خلیج مکزیک و ایالت نفت‌خیز تگزاس آمریکا در حال نزدیک شدن است و تولیدکنندگان نفت، بسیاری از سکوهای حفاری را تعطیل و کارگران را مناطق تولید نفت، تخلیه کرده‌اند. احتمال تبدیل این طوفان گرمسیری به گردباد وجود دارد و در ۳۰ منطقه تگزاس، حالت فوق‌العاده اعلام شده است. به گفته مسئولان هواشناسی آمریکا، این طوفان ممکن است به یک گردباد رده اول با سرعت حداقل ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تبدیل شود و تا پایان هفته به سوی مرکز ایالت تگزاس حرکت کند. حدود ۱۷ درصد تولید نفت خام آمریکا در خلیج مکزیک صورت می‌گیرد و بیش از ۴۵ درصد نفت خام آمریکا در سواحل خلیج مکزیک، پالایش می‌شود. بنابراین، طی روزهای آینده طوفان هاروی قطعاً تأثیراتی بر قیمت نفت خواهد داشت.

دیروز قیمت نفت تحت تأثیر کاهش موجودی انبارهای نفت در آمریکا افزایش حدوداً ۱ درصدی را تجربه کرد. موجودی انبارهای تجاری نفت در آمریکا در هفته گذشته ۳.۳ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۶۳.۱۷ میلیون بشکه رسید. این هشتمین هفته متوالی است که موجودی انبارهای تجاری نفت در آمریکا کاهش می‌یابد. موجودی انبارهای نفت در آمریکا نسبت به بیشترین میزان آن در ماه مارس سال جاری، ۱۳.۵ درصد کاهش یافته است. یکی از اهداف توافق اوپک و غیراوپک این بوده که با کاهش تولید کاری کنند که موجودی انبارهای نفت در کشورهای صنعتی به زیر میانگین پنج‌ساله سقوط کند. این انبارهای سرشار از نفت، در سه سال گذشته فشار زیادی را به بازار نفت وارد کرده بودند. موجودی بالای انبارهای تجاری نفت در آمریکا چنان زیاد بوده که برخی از مهم‌ترین تولیدکنندگان اوپک نظیر عربستان سعودی با هدف کاهش موجودی این انبارها، صادرات نفت خود به آمریکا را کاهش داده‌اند. صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا از ماه ژوئیه تاکنون، ۳۲ درصد کاهش یافته است.

گرچه طوفان هاروی ممکن است کاری کند که تولید نفت آمریکا موقتاً و برای چند روز کاهش یابد ما در واقع تولید نفت این کشور افزایش زیادی را در مه‌های گذشته تجربه کرده است. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی از این است که تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به ۹.۵۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. این بالاترین میزان تولید نفت آمریکا از ژوئیه ۲۰۱۵ تاکنون است. تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ تاکنون حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است. در حال حاضر نفت خام وست تگزاس اینترمدییت در قیمت ۴۸ دلار و ۳۵ سنت به ازای هر بشکه و نفت خام برنت در قیمت ۵۲ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر بشکه مبادله می‌شود.



  کد خبر : 4316
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :